Follow:
Teacher

Dit doet voeding met je huid, haar en nagels

8596720670_e34067bafd_o

Je lichaam is een geweldig intelligent organisme dat zich in allerlei bochten wringt om jou het beste te laten functioneren. Als het slecht gaat, gaat het gelijk op overlevingsstand en zal het er alles aan doen om jou in leven te houden. Je lichaam zal zich eerst richten op je hart, lever, longen, hartvaten en nog wat andere organen. Dus je huid, haar en nagels krijgen als laatste de voedingsstoffen binnen, want die zijn het minst belangrijk als je aan het overleven bent. Als je niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, dan krijgen je huid, haar en nagels BASTA, NIKS. Op deze manier kun je dus zien dat je voedingsstoffen te kort komt.

Dus kijk even goed naar je huid, haar en nagels om te zien hoe gezond je bezig bent. En wie weet moet je nog wel beter je best gaan doen! Of je bent al top bezig, dat kan ook natuurlijk!

Het werkt hetzelfde bij dieren. De dierenarts kan bij de dieren aan hun vacht zien of het dier gezond is. Handig hé?

People who love to eat are always the best people

gezonde voeding

Hoe verbeter je de kwaliteit van je huid, haar en nagels?

Begin in ieder geval met het nuttigen van plantaardige oliën.  Neem de goede zoals:

  • Lijnzaadolie
  • Walnotenolie
  • Pompoenpittenolie
  • Arganolie

Het liefst biologisch en verhit ze nooit, want dan gaan er voedingsstoffen verloren. Gebruik de oliën in een salade, smoothie of door je havermuesli heen en smullen maar!

Wat voor effect heeft voeding op de huid?

Een mooie huid willen wij natuurlijk allemaal! Maar ja, niet iedereen heeft van nature een zacht babyhuidje als ze ouder worden, zonder acne. Ik heb helaas zelf last van acne sinds de puberteit, maar het is nooit weggegaan. Alleen sinds ik gezond eet verdwijnt acne als sneeuw voor de zon. Het werkt veel beter dan de dag- en nachtcrème en de reinigingsproducten die ik dagelijks gebruik.

Dus als je weer eens die witte chocoladereep of een patatje bij de McDonald’s naar binnen werkt, denk aan de gevolgen. Naast het ongezonde eten, kunnen dagcrèmes medeschuldig zijn aan het verpesten van de huid.

Hoe ontstaat een slechte huid?

Het kan een reactie zijn op vergiftigingen, een tekort aan mineralen, oxidatieve stress of ontstekingsprocessen in je lichaam. Je kunt dan wel gaan smeren met huidcrèmes, maar dat heeft totaal geen nut als je lichaam bepaalde voedingsstoffen tekort komt. Dus voordat je dure dingen gaat aanschaffen om je acne of slechte huid tegen te gaan, kijk eerst naar je voeding!

Wat voor voeding heb je nodig om je huid in balans te houden?

Voor een mooie en gezonde huid is het belangrijk om schadelijke stoffen te vermijden. Dus heel belangrijk: EET GEZOND. Ik blijf het zeggen tot je de volgende keer wakker wordt en denkt: “laat ik eens iets gezonds op mijn brood eten, in plaats van hagelslag”.

Er zijn bepaalde soorten voeding die bijdragen aan een mooie en gezonde huid. Ja, dat wil je vast wel weten! Zal ik het vertellen? Oké, ik zal geen flauwe grapjes maken en gaan met die banaan.

  • Fruit is altijd goed voor de huid, op 2 stuks handfruit per dag.
  • Verder zijn eiwitten van groot belang, want ze zijn een belangrijke bouwstof die helpen bij de groei en het herstel van de cellen in je lichaam.
  • Ook oliën en vetten zijn belangrijk. Die zorgen in een onverzadigde vorm voor een beschermend laagje op de huid om vochtverlies tegen te gaan. Het helpt tegen een droge huid en je huid wordt soepeler. Zo soepel als kauwgum ook weer niet, maar het helpt tegen rimpels (ja ja, die willen we natuurlijk niet of jij bent de uitzondering).
  • Verder helpen vitamines tegen huidveroudering en ze zorgen voor bescherming.

Een mooie gezonde huid? Kijk op healthyteacher.nl
Nog 4 tips die je van mij krijgt voor een sterke, gave, gezonde en elastische huid:

  1. Zorg voor omega-3 rijke voeding, zoals kokosnootolie, walnoten en lijnzaad
  2. Rauwe groente en juicing (groentes zitten vol water en belangrijke voedingsstoffen)
  3. Antioxidantrijke voeding (bosbessen beschermen de huid tegen schade en aantasting, groene thee en wortelen ook)
  4. Water, water, water, water en nog meer water (je lichaam heeft de hele dag door water nodig).

Wil je mooier en gezonder haar?

Zorg er dan voor dat je naast goede verzorgingsproducten ook de juiste voeding binnen krijgt. Als je een combinatie van beide doet, dan krijg je het haar van de meid uit de Andrélonreclame.  En dan vragen mensen jou straks waar je dat mooie haar vandaan hebt getoverd en jij zegt dan: “Kijk even op healthyteacher.nl en dan komt het helemaal goed”. Zullen we dat afspreken? Grapje, eerst zal ik vertellen hoe je mooier en gezonder haar kunt krijgen.

  1. Zalmfilet zorgt voor een gezonde hoofdhuid.
  2. Groene groenten zorgen ervoor dat je lichaam meer talg produceert en dat werkt als een conditioner voor je haar.
  3. Gevogelte helpt tegen broos haar.
  4. Noten zorgen voor een gezonde hoofdhuid en helpt tegen haaruitval.
  5. Bonen zorgen voor een betere haarconditie en het helpt tegen kaal worden en tegen grijs haar.
  6. Eieren voeden je haar met voedingsstoffen.
  7. Oesters voeden je haar met zink en krachtige antioxidanten.
  8. Zuivelproducten stimuleren de haargroei, doordat ze veel calcium bevatten en ze helpen tegen het afbreken van je haar.
  9. Wortelen zorgen voor een glans over je haar.
  10. Bruine rijst zorgt voor een snelle celvernieuwing, verminderd broosheid en helpt voor een volle bos haar.
  11. Snijbiet helpt het klitten van je haar tegen te gaan.
  12. Chiazaad zorgt voor een snellere haargroei.
  13. Pompoenpitten zorgen ervoor dat je haar minder snel afbreekt en het laat ook je haar sneller groeien.
  14. Vijgen stimuleren de circulatie en de haargroei.
  15. Komkommer zorgt voor sterk en glanzend haar.
  16. Walnoten zorgen ervoor dat je je natuurlijke haarkleur behoudt en het laat glanzen.

Wil je ook mooi en gezond haar? Kijk op healthyteacher.nl
Bij de één werkt het beter dan bij de ander natuurlijk! Maar als je deze voedingsproducten eet dan zie je écht verschil.

Je haar heeft ook vocht nodig, dus drink alsjeblieft 1,5 tot 2 liter water per dag. Ben je net zoals ik? Vergeet je dat ook? Er is daar een app voor, die je er overdag aan herinnert dat je genoeg moet drinken. De app heet: ‘Geef je lichaam water’. Gratis te downloaden in de Play Store.

Waar je je waterconsumptie beter kan verhogen kan je het drinken van koffie en alcoholhoudende dranken beter beperken! En dan ook liever niet roken. Ja, sorry, kom ik weer met iets waar je misschien ook van houdt. Toch op zoek gaan naar een andere en gezondere verslaving. Dus misschien een idee om te gaan sporten en dat tot je nieuwe verslaving te maken?

Je kunt je ook laten masseren op de hoofdhuid, dat zorgt voor een goede doorbloeding en de haarzakjes scheiden talg af, waardoor het gaat glanzen.

DAMES, probeer zo weinig mogelijk de föhn te gebruiken, alleen voor speciale gelegenheden dus.

Wil je nog meer weten? Let me know! Tips geef ik je al te graag!

Nagels gezond houden, hoe doe je dat?

Ken je dat, dat je nagels scheuren en splijten? Ik had er zelf ook heel veel last van, maar tegenwoordig zijn mijn nagels sterker dan ooit. Je raadt het nooit, dus zal ik het je maar vertellen. Ik zat televisie te kijken en ik beet een stuk van mijn nagel af en jaja, mijn tand brak af. Ik dacht, serieus? En toen spuugde ik zo een stuk tand uit, gelukkig op dezelfde plek waar al eerder een stukje tand is afgebroken. Toch even schrikken! Sinds ik met gezonde voeding bezig ben zijn mijn nagels sterker dan ooit en sterker dan mijn voortanden blijkbaar. Dus kijk uit als je een nagelbijter bent!

Nagels zijn als een spiegel van je gezondheid aan de binnenkant. Dus bekijk je nagels eens? Zien ze er goed uit? Zo nee, dan weet je hoe laat het is.

Voor gezonde nagels kijk op healthyteacher.nl.

Wat moet je eten om sterke nagels te krijgen?

  1. Bloemkool
  2. Spruitjes
  3. Kool
  4. Broccoli
  5. Boerenkool
  6. Uien
  7. Knoflook
  8. Kombu
  9. Zeewier
  10. Eieren
  11. Rijst

Welke vitamines kun je het beste nemen voor de nagels?

Voldoende vitamine B in het voedsel zorgt voor sterke nagels. Er bestaan wel verschillende typen vitaminen B. Vitamine B8/biotine is echt een aanrader voor de nagels. Deze komt voor in orgaanvlees zoals nieren en lever, in eierdooiers, peulvruchten, pinda’s, sojabonen, havervlokken en rijst. De vitaminen B2, B3 en B5 zijn ook heel goed voor de nagels. Die komen voor in brood, zuivel, vlees en groenten.

Als je genoeg vitamines binnenkrijgt en de juiste voedingsproducten eet, komt het helemaal goed met jouw huid, haar en nagels.

Wil je na het lezen van mijn artikel nog meer informatie en tips weten over je huid, haar en nagels? Stuur mij een berichtje en ik reageer zo snel het kan!

Heb jij nog tips voor de huid, haar en nagels? Vermeld dat dan hieronder in een reactie, dan hebben andere lezers er ook nog profijt van!

Bronnen tekst: Bron 1, bron 2, bron 3, bron 4, bron 5

Bronnen foto: foto 1, foto 2, foto 3, foto 4, foto 5

Share:
Previous Post Next Post

You may also like

No Comments

Leave a Reply