Follow:
Healthy Food

17 weetjes en feitjes over gezondheid

banaan

Voeding, sport en gezondheid zijn een trend! Iedereen stelt zichzelf de vraag: ‘hoe kan ik een beter en gezonder leven leiden?’ Zelfs ik ben besmet met het healthy-virus. Kijk dus maar uit! Met wie je omgaat, raak je besmet. Ik heb hier voor jou 17 leuke weetjes en feitjes over gezondheid op een rij, die leuk en ook handig zijn om te weten!

healthyteacher

  • Kersen helpen na een zware training voor een goed herstel van de spieren.
  • De gezondste dingen om te eten zijn: noten, groentes, gevogelte, eieren, zaadjes, vlees en vis. Dat komt door de eitwitten, gezonde vetten, mineralen en vitamines die erin zitten.
  • De groentes en fruit van nu zijn meer bewerkt dan 100 jaar geleden, waardoor er 75% minder mineralen in zitten (dus dat wordt zelf groentes en fruit verbouwen in moestuintjes).
  • Als je gezonde vetten eet, voorkomt dat ontstekingen in het lichaam.
  • Melk is schadelijk voor de darmen.
  • Wist je dat 90% van al het voedsel in de supermarkt veel gezondheidsriscio’s met zich meebrengt? (Onder andere door transvetten, suikers, e-nummers, pesticiden, herbiciden en hormonen)
  • Olijfolie uit de supermarkt wordt vaak gemengd met andere oliën.
  • In oregano zitten meer anti-oxidanten dan in bosbessen of appels.
  • Zeezout is goed voor je, door de aanwezige mineralen.
  • Diepvriesgroenten zijn even gezond of gezonder dan groentes uit de supermarkt. Na de oogst worden de groentes gelijk bevroren en verpakt. De vitamines uit de groentes blijven op die manier bewaard.
  • Wanneer je je lichaam wilt veranderen, is het verstandig om je voeding aan te passen: meer proteïne en iets minder koolhydraten.
  • Het vet slaat bij vrouwen sneller op bij de billen en heupen. Dit vet komt namelijk goed te pas voor een zwangerschap.
  • Als je last heb van een schimmel infectie moet je veel knoflook gaan eten. Knoflook heeft een anti-schimmelwerking.
  • Kijk uit met het koken van groenten. Bij de verwarming van groentes neemt het aantal mineralen en vitamines af.
  • Drink de hele dag door water. Als je dorst krijgt dan is het al te laat. Dan is je lichaam al uitgedroogd.
  • Ook na acht uur ’s avonds verbrandt je lichaam nog calorieën. Het maakt niet uit op welk moment van de dag je calorieën binnenkrijgt, maar hoeveel calorieën je in totaal op een dag binnenkrijgt. Wat je meer eet dan je verbrand sla je op als vet.
  • Meer water is gezond voor je lichaam, maar je valt er niet van af.

oregano

Er zijn nog veel meer weetjes en feiten over gezondheid te vinden, maar ik denk je dat hier al een stuk verder mee komt.  Sommige weetjes en feiten komen uit mijn onderzoek en de rest heb ik van een voedingscentrum, die een onderzoek heeft gedaan over  feiten en fabels van voeding.

 

Als laatste nog een paar vragen voor jou:

Als je denkt aan gezond eetgedrag, wat voor cijfer zal je jezelf geven?

Heb je ooit een dieet gevolgd en heeft het ook werkelijk geholpen? Zo, ja voor hoelang?

Beweeg jij minder dan een half uur per dag?

Ben je er bewust ervan wat je koopt in de supermarkt en opeet?

Naast deze weetjes en feiten weet ik er nog een heleboel. Vind je het leuk om er nog meer te weten, maar dan over een specifiek onderwerp? Stuur mij gerust een berichtje, dat vind ik maar al te leuk.

Bron:foto 1foto 2,foto 3

Share:
Previous Post

You may also like

1 Comment

  • Reply Barry

    ”Wanneer je je lichaam wilt veranderen, is het verstandig om je voeding aan te passen: meer proteïne en iets minder koolhydraten.”

    Ligt er natuurlijk aan wat je doel is, bij elk verschillend eind doel pas je je macro’s aan op je arbeid en sport belasting. en dan nog moet je de goeie balans vinden, dus simpel weg meer eiwit eten en minder koolhydraten is niet altijd verstandig.

    Mvg
    Barry

    26 februari 2016 at 22:49
  • Leave a Reply